AED, DAAR RED JE LEVENS MEE

Al enige jaren is het Naarderbos in het bezit van een AED. Sinds vorig jaar is er ook een op Naardereiland geplaatst. Zo dragen ook wij ons steentje bij aan een landelijke dekking van AED’s. De AED Naarderbos hangt op Walgang 1 aan de rechterzijde van het huis in de voortuin en de AED Naardereiland hangt ter hoogte van Havenlaan 3 aan de steiger. Om de kast te openen moet je de cijfers van de postcode van de wijk intoetsen. De AED wordt jaarlijks gecontroleerd op de batterij en elektroden zodat deze altijd beschikbaar en werkend is. De AED is ook aangemeld bij de alarmcentrale en kan in geval van nood ook door andere personen worden opgehaald en gebruikt.

Mocht u een AED nodig hebben ivm een hartstilstand, bel dan direct eerst 112! Zij regelen ambulances en waarschuwen (burger)hulpverleners in de omgeving. Mocht u kunnen reanimeren, start daar dan mee en laat eventueel iemand anders de AED halen. Na gebruik van de AED dit graag aan de beheerders melden, ook als de AED met een ambulance mee is gegaan. Dan kunnen zij er voor zorgen dat hij wordt opgehaald, voorzien van nieuwe batterijen en elektroden en weer bedrijfsklaar is.

In de wijk zijn meerdere personen die via de Hartstichting een gezamenlijke reanimatiecursus hebben gevolgd en deze ook steeds herhalen. De cursus vindt normaal gesproken plaats rond mei / juni, de oproep daarvoor gaat via de app groepen rond maart.

Na het behalen van het reanimatiediploma, kunt u zich ook aanmelden als burgerhulpverlener en zo ook bijdragen aan het landelijk netwerk van burgerhulpverleners. Meer informatie hierover staat op www.hartslagnu.nl

BEHEERDERS NAARDERBOS

Ufo de Jager: 06 – 51919449